Tuesday, April 26, 2011

Hospital Sungai Buloh

sesudah penat bershopping, kami pun bergerak menuju ke perhentian jenjatas sungai buloh, tunaikan perintah Allah dan melayan kehendak perut yg dah berlagu rentak kasih latipah. sempat jugak aku melayan napsu makan dengan menyinggah dan membeli 4 ketul dunkindonat. hehehek

selepas tu bergerak la kami ke Hospital Sungai Buloh, memandangkan waktu melawat hampir hampir dekat nk tibe kan.. alhamdulillah syukur Allah beri aku kesempatan nk melawat rakan ofisku ini yg ku anggap seperti abg sendiri.. memandangkan die sebaya dan seusia (sama la tu!) dan juga sesama sekolah dengan NGAH dan JELI 

agak terkejut melihat keadaan beliau pada mulanya, tapi aku cuba kuatkan semangat dan tak mahu melemahkan semangatnya ketika tu. ape pon aku respect dengan isterinya, KAK HIDAYAH yg ku jangka seorang isteri yg sangat kuat semangatnya. tak dapat dibayangkan kalau aku berada di tempatnye.. walauapepun sapelah kita sebagai hambaNya untuk menolak segala ape yg dh ditentukan untuk kite kan.

untuk pengetahuan bg sesiapa yg mungkin tertanya2, org yg ku maksudkan ialah USTAZ ALWANI, rakan seofisku.. ditarik salah 1 nikmat darinya, apabila kaki kanan  dipotong dibawah lutut akibat penyakit kencing manis.. 

apepon ape yg dapat aku simpulkan dari ape yg aku nampak dr pandangan mata kasar aku, ustaz sudah berada dalam keadaan emosi yg stabil. tenang dan sejuk jiwa aku bile dpt tengok die boleh bergelak ketawa dan bergurau seperti biasa.. 

sesungguhnya allah takkan menguji seseorang tu melebihi kemampuan dirinya sendiri, aku tau semangat ustaz tu kuat, dan secara tak langsung kami sedaya upaya membantu beliau dari segala sudut.. insya Allah.. doakan beliau kembali pulih dan dapat kembali bekerja seperti biase okay :) 

oh sebelom terlupe mase kitorg da berjalan balik menuju ke tmpt parking, terserempak dgn kakak sepupu aku yg manisss, KAK LEEN dan makcik saudara yg mantain mudee gitu, CIK TON... sempat sembang dan berborak sekejap sebelom kitorg gerak pulang ke sabak.. 

8 c0mplaints:

Babydiena said...

sedey la cite ko....tbyg2 muke ustaz alwani...

zafiriqa said...

akk beria menangis ms dtg2 tuh...sedih!huhu

wida said...

oo...muda2 dah kena potong kaki yer.kesiannya. dah tu kerja x lagi tu?

Unknown said...

@Babydiena
jomla pegi tengok. mesti die suke kalo akak datang

Unknown said...

@zafiriqa
sy menangis dlm hati, tp mase nk balik rase sebak.. bergenang gak air mata mase lambai die nk balik..

Unknown said...

@wida
mmg kesian, erm. xtau la maybe keje lagi, pakai kaki palsu ker.. tapi now die cuti lame dulu la..

wahida said...

semoga ustaz alwani tabah hadapi dugaan ini...

Unknown said...

@wahida
harapnye begitulah.. Allah xkn menguji sesorang tu melebihi kemampuan dia sendiri kn

Post a Comment

A big thanks sudi singgah and tinggalkan komen. Korang memang cool lah !

Happy Birthday Ceritera Si Somel !

Daisypath Happy Birthday tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...