Tuesday, January 10, 2012

Pengumuman!!

Assalamualaikum Wrt. Wbt.

Hehe ade gaye macam nak tulis surat cinta ker? Hiks. Untuk berlaku adil kepada semua, dengan ini saya mengumumkan bahawasanya saya sudah mempunyai kereta sendiri, tidak perlu lagi menagih simpati untuk meminjam, dan menumpang. Tskk (sentap).

Sungguh pun kereta itu hanyalah sebuah VIVA, tapi syukurlah kerana ramai lagi yang belum bernasib baik di luar sana untuk membeli kereta mahupun motor mahupun basikal. Saya simpati. Dan saya mengalu-alukan sebarang kritikan dan gelak tawa kalian untuk mengutuk saya kerana membeli kereta Second-Hand. Syukur Alhamdulillah - saya mengambil inspirasi dari bos saya dalam ucapannya pada Perhimpunan Bulanan Warga ILDAS minggu lalu "Ukur Baju di Badan Sendiri.. Memang fesyen sentiasa berubah. Tetapi, biarlah.. Tak perlu kita nak kejar fesyen tu.."

Lagi pula saya amat bersyukur, kereta itu dibeli dari kawan saya sendiri, tanpa perlu saya mengeluarkan modal untuk menambah "tinted" atau apa apa pun. Jika ade pun, itu adalah kehendak saya sendiri. Dan sekiranya ada sebarang masalah sekalipun, sy akan amik henpon dan terus call dia bagitau ape masalah yg jadi pada kereta itu. So far setakat ini semua okay dan selepas saje die menghantar kereta di rumah pada  08 Januari 2012 (Ahad), saya terus memecut kereta itu ke Kuala Selangor dengan amat senang hati.

Keputusan saya untuk membeli kereta ini dilakukan oleh diri saya sendiri tanpa paksaan dari mana mana pihak. Keputusan saya jugak tidak dipengaruhi oleh mana mana pihak. Hiks. Tak sempat untuk berbincang dengan adik beradik saya sendiri pon kerana i'm so badlyyy and urgentlyyy nak guna kereta. Saya letih untuk menjadi seorang manusia yg meminjam dan menumpang kereta orang lain. So, saya anggap tindakan saya untuk memudahkan semua pihak.

Ape yg penting, saya dapat berulang alik ke pejabat sendiri atau pergi ke rumah abg, sanak saudara dengan sendirinya. Hehehe. Dan yang lebih membahagiakan saya apabila memakai kereta yang sangatttt jimat minyakkkk.

Saya tidak mempedulikan ape ape kate kate belakang tentang kereta ini, saya sukakanya dan bau perfume dalam kete ini wangiiiiii. Selain itu, kawan saya dengan murah hati telah sedekah kan pada saya free of charge sebuah skrin utk menonton dvd atau tv dalam kereta itu. 

Tindakan saya sangat kejam. Ye, saya telah meminta tempoh jaminan selama 3 tahun kepada kawan saya. Hihi, sian kauuu. Dan saya telah memaksa dia untuk maintain menghidupkan road tax kereta saya selamalamanya. Huahuahuahua (gelak jahat).

Okbai.

10 c0mplaints:

wida said...

sapelah kawan ko yg malang tu..kesian dia..ish ish.
apa lagi..tunjuklah gmbr posing dgn kete baru 1...waiz nak tgk..hiks

Unknown said...

@wida
die x malang la betuah tauuuu kwn dgn lili. ala malu la nk posing posing

Limpahan Idea said...

baiknya kawan akk, nak kawan dgn die jugak la cm nie. huhu. boley la bagi kite tumpang. ;)

Unknown said...

@Nurul Amilin
bole tumpang tapi takleh kawan dgn kawan akak.. hahaha. kedekut kan

miss ina said...

tk ape ker ai tmpg kete u hr tuh...huhu

Unknown said...

@miss ina
menggelabah la u ni.. i ni lg la selalu tumpang u...

Limpahan Idea said...

kedekutnya. ahaha.. yea! boley tumpang, nanti kita balik kite cari akk ok. huhu.

Unknown said...

@Nurul Amilin
yeay cepat balik cepat balik

RYS AREESA NASIR said...

hmm... nak suh otomen siasat siapa le kawan lyly yg baik mcm wonderpet ni hu hu...

tak pe ah lyly,janji kita tak susahkan org lain n beli atas usaha sendiri kan... viva comel pe.. cam lyly gak hu hu...

Unknown said...

@RYS AREESA NASIR
hihi thanks ummi RAN. ala, malas nk layan pon cakap cakap belakang. biase la orang ade je yg x puas hati kn. nape beli kete cmtu la, nape itu, nape ini.. bla bla bla.

Post a Comment

A big thanks sudi singgah and tinggalkan komen. Korang memang cool lah !

Happy Birthday Ceritera Si Somel !

Daisypath Happy Birthday tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...