Monday, February 20, 2012

bestfriends

Kejadian pada hari Sabtu dan Ahad yang lalu.

Kenangan 1

Dapat jumpe kawan baiks yang sangat sangat baik, kitorg tak penah gaduh sikit pun melainkan gurauan manja semata. Mula kenal sejak Tadika Kemas lagi, bersama sama bersekolah rendah di SKBT38 dan SRA38. Mereka merupakan kembar tak seiras - Ain & Sikin. Baik Ain ataupun Sikin, dua2 merupakan kawan baik saye tapi saye akui saye lebih rapat dengan Sikin. Tapi hakikatnye saye sayang kedua dua mereka. Hubungan kami tak penah putus, alahai rumah pun berkangkang kera, tak la jauh sangat. Plus family kami mengenali sesame family kami. Paham x ayat aku?

Hampir setahun yang lalu kami berpisah dan tak jumpe, sejak itu hidup saye menjadi sunyi sbb dah tak dpt tido dengan Sikin lg. Sungguhpun begitu sesikit pun ingatan saye tak penah terlepas dari mengingati mereka. Hal ini terjadi apebila mereka taksub untuk bekerja di Shah Alam. 

Hari Sabtu yang lalu telah menjadi saksi perjumpaan kami sejak sekian lama. Terasa masa berlalu begitu pantas. Saye ke rumah mereka kerana menghadiri Majlis Pertunangan Ain. Oh, aku terase tua seyyy. 

Saat itu semacam tidak percaya dan mau menangis kegembiraan. Masa berlalu begitu pantas. Dan di saat ini masih terasa kenangan pada waktu itu :)





Kenangan 2

Habis je Form 5 pade tahun 2005 di SAM Batu 1, kami tak penah jumpe. They was my old n bestfriend when i was at Form 4 n Form 5. Sejak aku da tak duduk hostel, start takde kengkawan pompan sebab depa sume dok hostel. Tinggal aku terkontang kanting berkawan dengan 3 orang lelaki yg gilagila dan agak sengal. Harun - Syafiq - Hassan.

No others choice. Study sesame, kelua makan sesame, melepak sesame.. Semuanya. Sungguh mereka lelaki, sungguh tak manis sebab aku sorang je perempuan. Tapi mereka mulia dan menjaga aku. Thanks beb. Dan atas sebab itu seinci pun ingatan aku tak penah luput dari memikirkan mereka.

Facebook. Thanks kerana mempertemukan kami. Sungguh hanya di alam maya.

Dan pada hari Ahad yg lalu, aku menerima pelawaan Harun yang kebetulan balik kampung untuk keluar breakfast bersama. Sungguh, terlalu lama kami berpisah. Sungguh, banyak perubahan pada kawan aku yg sorang ni. Kalau lah die pompan, dah lame ku peluk cium utk lepas rindu.

Cerita kisah lama, zaman nakal di sekolah, kenangan kami. I'm touched. Sungguh.

Biarpun masa mencemburui, tapi aku cukup bersyukur atas kurniaan Allah untuk menjalinkan semula ukhuwah kami.



Sungguh. Menangis kegembiraan tika terkenang memori weekend lalu. Syukur Ya Allah atas pertemuan ini :)

Terima kasih Ya Allah atas kurniaan sahabat seperti mereka..

 

6 c0mplaints:

zue_ra said...

klu di ingatkan mmg seronok zaman sek dulu..rase nak rewind....hehe

wida said...

shikin x tunang jugak ker?

Unknown said...

@zue_ra
mmg kenangan manisssss

Unknown said...

@wida
see, even my kakak know bout them..
sikin btunang bln 3....

wida said...

mestilah kena..korang kalau bertiga dah mcm kembar 3..kembar x seriras.merangkap adik ipar si cikgu jun..hehe

Unknown said...

@wida
kan kan.. pegi rombongan pon nak duk menyempit bertiga... what a sweetestttt memories :)

Post a Comment

A big thanks sudi singgah and tinggalkan komen. Korang memang cool lah !

Happy Birthday Ceritera Si Somel !

Daisypath Happy Birthday tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...