Saturday, August 6, 2011

sesekali kurasa teringin

tetibe sekarang ni teringat zaman zaman dulu.. zaman arwah mak maseh ade.. kalau bulan puase camni, mesti la makan juadah dr air tgn mak. marvellous! jarang kitorg berbelanje kt bazar ramadhan.. sbb selalunye mak mesti masak sendirik, buat kueh pon sendirik.. kekadang je kitorg beli air kt bazar.. 

paling sukeeee bile, mak buat kueh ni......


name pon mak, mestila memahami citarasa anak2 nye kann kn.. sebab semua bahan popia ni dibuat sendiri oleh mak - dari kulit, sambal dan penyediaan sayur - so, memang sesuwai laa utk anaknye yg tak makan sayur ni bile ade pilihan makan popia kosong... penah cube tak? 

rasenye dah berjaman jaman aku tak mkn popia cam dulu.. dulu, aku cume letak sambal je dlm kulit popia tu, takde sayur2 sbb aku tak mkn sayur.. tp setakat mkn kulit popia n sambal tu pon da rase sedaaaaaaaaap sangat. fuhh, meleleh air liur.


nk mkn popia cenggitu :(

2 c0mplaints:

wida said...

buat lah...sedapkan.sambalnya sedap.ada resepi tak?

lyly yAna said...

@wida
mane ke reti nk membuat.. nk buat kulit popia sendiri atas kuali, mak dulu steady jee pakai jari pon bolee. haa sambal nye yg buat jadi sedappp tu...

Post a Comment

A big thanks sudi singgah and tinggalkan komen. Korang memang cool lah !

Happy Birthday Ceritera Si Somel !

Daisypath Happy Birthday tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...