Monday, March 19, 2012

Patah 1000

Assalamualaikum..

Korang tonton tak Telemovie Patah Seribu kat Astro ? Aku tengok mlm Ahad semalam.. Mule mule tengok macam tak menarik, sebab rase rase macam ade unsur keganasan. Hiks. I kan berjiwa lembutttt. Tapi bile layan layan layan, syok jugak cerita tu. 

Telemovie ni dilakonkan oleh pasangan yg memang sedang hangat bercintaa :  Shila Amzah dan Sharnaaz Ahmad. Telemovie ni adalah arahan Michael Ang.

Sinopsis Patah Seribu

Shila Amzah bawa watak sebagai Bella, kisah dua kehidupan yang berbeza, Sharnaaz ahmad ni hanya kutu jalanan dan menjual buah berangan, terlibat dengan unsur -unsur gangsterism (ala ala KL Gangster lah), ada aksi lawan lawan dengan parang kayu lagi.

Bella/Nabella anak orang berada ni bercinta dengan kutu jalanan, Sharnaaz Ahmad pegang watak nama Azu.

Bella dan Azu berkenalan apabila Bella melihat Azu dikejar samseng kerana meminta cukai haram dari Azu. Kesian dengan kesusahan Azu, Bella pun membayar duit untuk Azu dan dari situ mereka berkenalan lebih rapat. Hubungan Azu tidak direstui oleh bapa Bella(Mahmud Ali Bashah).
 
 
Cerita banyak pon tak gunee, pegila layan cite nih. Hiks. Ala biase Astro mesti ade ulang ulang kannn. Tapi cerita ni betul2 meruntun jiwa tauuuu. Nangis dan emo sekejap !
Nak nak dengan background muzik lagu Patah Seribu; adeh ! Sadis. 

2 c0mplaints:

wida said...

tak layannnn...

lyly yAna said...

@wida
Rugi rugiiii

Post a Comment

A big thanks sudi singgah and tinggalkan komen. Korang memang cool lah !

Happy Birthday Ceritera Si Somel !

Daisypath Happy Birthday tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...