Friday, December 23, 2011

berjaya!

Alhamdulillah.. Syukur ke hadrat Illahi, berjaya gak aku sampai ke rumah Yong aku lebih kurang kul 9 malam. Da malam baru sampai. Banyak betul halangan nyer. Beria sungguh keluar ofis kul 4 petang. Tapi kalo da dasar aku ni memang suke tehegeh hegeh. Kalau bersiap tak reti nak cepat, ade ade je hal nye.

Keluar ofis tu kul 4 petang, sampai kat tengah jalan.. Hujan selebat lebatnye. Aku gagahkan jugak drive and selamat sampai kt rumah. Terus masukkan beg dalam kete n bersiap mandi mandi tukar baju bagai. 

Keluar rumah pulak terus singgah rumah sebelah.. Tunjuk muke - depaorang pun tengah bersiap siap packing barang nak gerak ke Puchong. Dapat rambutan seikat buat bekal dalam perjalanan. Huhu

Singgah kat Sungai Besar, amik baju kat Bling Bling Butik - pergi pulak ke Pasaraya Ekonomi Yang Yang, nak membelikan anak buah aku punye barang. Last minit dia call mintak tolong belikan. Alhamdulillah, selesai..

Opss, terlupa pulak ade janjitemu dengan kawan aku kt depan Agro Bank. Haha tak menyempat nak jumpa, takbleh nak tunggu esok esok sebab nak selesaikan Urusan Seri Paduka Baginda. Konon!

Sempat sempat lagi isi minyak full tank ! Malas nak bhenti bhenti dah.

Jam da menunjukkan ke angka 6 petang. Alahai banyak betul urusan. Yong aku da call call. Risau takut aku tak tau jalan. Hari makin gelap, hujan, jammed.

Berani kan jugak meredah jalan licin, hujan lebat. Hujan kat sepanjang jalan. Ya Allah... Lindungilah aku. 

Penat aku makan rambutan, sampai gatal gatal tekak. Aku berhenti kt Drive Thru McD. Hehe teringin sebenarnye nak makan kentang goreng yg masinnnn. Best. Sepanjang perjalanan mengunyah. Sesambil otak ni ligat memikir, mengenal jalan..Taknak sampai sesat.

Alhamdulillah.......................  Selamat jugak sampai.. Tengok tengok kakak aku  dari Terengganu  ( http://norwidadi.blogspot.com/ ) pun baru je sampai.. Seronok sangat. Lepas rindu nak jumpe dengan anak buah aku, WAIZ..


2 c0mplaints:

wida said...

lama sgt kat drivethru!
sempat lagi makan yer..
sape pulak yg kirim2 barang tu...mesti si gendut!

lyly yAna said...

@wida
haha. kate nk hilangkan mengantuk.
atiq kirim barang, hehe

Post a Comment

A big thanks sudi singgah and tinggalkan komen. Korang memang cool lah !

Happy Birthday Ceritera Si Somel !

Daisypath Happy Birthday tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...