Monday, December 19, 2011

Perkongsian Rezeki

Alhamdulillah.. Pepagi Ahad (18 Dis 2011) tu lagi da dapat rezeki.. Syukur di atas nikmat dan kurniaan dari Allah ..

Actually pagi ahad tu dapat sms dari BankIslam yg mengatakan ade duit masuk kt akaun. Dan mengikut kepada perkiraan aku, amaun tu bukan amaun duit gaji, tapi amaun duit bonus yg dijanjikan oleh PM pade perbentangan bajet bulan 10 haritu.. Syukur

Sejurus lepas tu aku pon sms bestie bestie officemate aku, kekonon nk kongsi kegembiraan dan nak sampaikan maklumat pd dorg... Yelah sebab selalu nye aku yg rajin inform kt dorg kalo ade any claims da masuk. Hiks.

Dan aku ni jugak jenis baik kn. Eheh terpuji diri sendiri. Walaupun ikotkan jumlah yg aku dapat ni tak sebesar dan sebanyak orang pangkat JUSA dapat, tapi ape salahnye kite kongsi rezeki yg kite dapat tu dgn keluarga dan org yg terdekat dgn kite...

Kemain suke Ngah aku bile tau aku da dapat bonus. Siap bersorak lagi. Dia pulak yg heboh nak manfaatkan duit yg aku dapat tu.

So nye, lepas habis kenduri tu kitorg pon (Yong sefamily, Ngah sefamily & aku) meronda meronda laaa menghabiskan tenaga. Kekonon nak tunggu sampai timing perut bergendang mintak makan laaa.

Kitorg ronda ronda kt Alamanda Putrajaya :)

Terhenti kt iStudy, bebudak melayan iPad. Geram je tgk rase nak beli bole?


Ce tengok kt tangan aku. Ade plastic bag yg aku pegang, maknenye ade la duit yg habis belis barang tu. Gatal kaki masuk ESPRIT, gatal tangan belek henbeg. Hantu henbeg o_O

Sesudah tu masuk kedai buku MPH. Itula, abg Ngah aku dok merancang kan.. Aku tak kate pape, die pulak yg berjanji dengan bebudak tu.. Sudahnye, 8 org niece n nephew aku dok pegi dari 1 rak ke 1 rak nak carik buku pilihan hati.. Hehehe mcm mcm gelagat. Kecoh pon ade.

Tah buku komik ape yg dorg beli.. Aku pon tak tengok, terus amik dan baya kat kaunter je...  Bak kate kak ngah aku : "untung dorang mintak buku, kire bagus la tu daripada mintak bende lain". Hahaha memang untung.
 
Sebelum pegi tu anak buah aku yg banyak ckp, tapi xde gigi.. si afiq bercakap - die tu ckp main lepas je... : " Ala, tak mahal pon buku tu, tak sampai rm10 pon.. rm8.00 je.. ". Lawak betul dengar die ckp cmtu.. Yg dah pandai bace, mmg la sampai nak amik 2 buah buku pon ade, yg tak leh blah nye yg lom pandai bace pon dok beli buku komik. asyik tgk gamba jela tu. 

Lagi sorg, si kecik Yayah dok usung buku ape tah, aku cume nampak harga buku tu rm39 kot. Alahai, anak anak... Tah mane mane dikautnye...

Keluar je dari MPH, semua bising kate dah lapar pulak... Ingat nak suruh dorg mkn buku buku tu je tapi tak sampai hati lak. Hehe. So seperti yg dah dirancangkan segala galanya dek Ngah aku, kitorg pon menuju keeeee...............................





Yeay, Nasi Arab. Yummy, best sedap terbaik. Lelagi bile makan bersama insan insan tersayang. Chewah !Rugila tak cukup korum Akak sefamily takde kan. Selera sungguh mereka mereka makan. Alhamdulillah, semua kekenyangan. 

Masuk kereta, memasing zzzzzzzzzz. 


4 c0mplaints:

wida said...

sentap kalau abang tgk korang mkn nasi arab ni..
wah..waiz x dapat buku pon.tak aci!

zue_ra said...

amboi..sonoknye cik LyLy g jenjalan.. hendbeg tuk kite xde ke...hikhikhik..nak ESPRIT gak..

Unknown said...

@wida
balik dulu baru boleh beli.

Unknown said...

@zue_ra
jomla ikot kite g jejalan... hehe..

Post a Comment

A big thanks sudi singgah and tinggalkan komen. Korang memang cool lah !

Happy Birthday Ceritera Si Somel !

Daisypath Happy Birthday tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...