Thursday, December 1, 2011

Perjalanan Meninggalkan Taiping - Part 8

Anyway, cume kete Ngah aku jer yg buat haluan sendiri, sebab kitorg nk terus gerak balik ke Sabak... Pasalnye abg aku kene la hantar aku, adik kesayangan die utk balik kampung kan. Harusla aku nangis kalau die suruh aku balik naik bas... And 3 kete lagi tu membawa haluan ke Cameron Highland.. waaa sonoklaa 3 keluarga tu yer jalan sakan kt tempat sejuk sejuk tu... Bestnye kalau dpt join :)

Dalam perjalanan balik tu, kitorg singgah kt Trong.. Sebab abg aku nk merendam kaki kt kolam air panas... tah ape rupenye.. mule mule aku agak teruja nak join... Tp bile tgk kepayahan abg aku nk masukkan kaki dlm baldi tu, so aku simpan jela keterujaan tu jauh di sudut hati. Panas sungguh rupenye... Mau masak isi kaki aku. Tengok amoi amoi cine yg ade kt situ, sampai merah2 kaki depa.. Dan untuk penghidap kencing manis amat dilarang utk rendam rendam kaki sebab takut insiden daging dorg jadi masak pulak kan.. Tapi bg pesakit pesakit kulit, amat amat digalakkan.. 


Charge yg dikenekan, seikhlas hati.. Masukkan je duit kt dalam tabung yg disediakan. Tapi kalo ade yg nak mandi kt kolam mandi tu, kene la bayo ikot harga yg ditetapkan. Sebab kalo takat rendam kaki, die just isi air dalam baldi jer pon.. 

Tapi abg aku kate, syokla dpt rendam kaki sbb die kate kaki die rase best dan ringan. Motip mungkin nk kate berat kaki die berkurang dan kurus? Hiks. Dan memang best la agaknye sbb sambil rendam kaki die bole gosok gosok buang daki kat kaki die kan. Ciss. 

signboard kt tepi jalan..

uji mata anda, carik baldi utk rendam kaki..

Nak tau ape rase, pi la cube...

2 c0mplaints:

wida said...

nape tak mandi jer, manelah tau boleh kurus..keh keh

Unknown said...

@wida
kalo nak mandi, ala ala sauna.. x koser

Post a Comment

A big thanks sudi singgah and tinggalkan komen. Korang memang cool lah !

Happy Birthday Ceritera Si Somel !

Daisypath Happy Birthday tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...