Tuesday, December 13, 2011

Cuti 3 Hari

Assalamualaikum ..

Harini hari pertama kerja, setelah bercuti selama 3 hari... Program & aktivit sepanjang cuti 3 hari tu,agak pelbagai laaa.. haaa..., ni yang nak cerita ni...

Hari jumaat (09.12.2011) tu lagi aku da sampai kat rumah abg Yong aku... agak penat la rupenye memandu dari Sabak - Shah Alam - Klang. Fuhh, memang mencabar la kononnye..

Hari Sabtu (10.12.2011) nye pulak aku pepagi lagi bersiap siap nak gerak ke Melaka... Nak berkonvoi follow rombongan pengantin la kununnye.. Sepupu aku, Humaidy nak bersanding kt rmh pengantin pompannye di Bukit Rambai, Melaka... Kalini aku kene drive membawak Kakak Ipar & Anak2 Buah aku sebab abg Yong aku ade kelas weekend tu...

Gagahkan & terpaksa la berani kan jugak nk drive jejauh ke Melaka tu. First time la katenyee... Seram2, istighfar panjang jugak laaa.. Tapi nasib baik aku cool.. So sumenye selamat la.. Hihihi

Kitorg sampai kat Melaka berkonvoi tah bape banyak kete, tapi lebih la 20 orang yg join pegi mengiring pengantin tu... Pas da meraikan dorang bersanding, makan beradab, potong kek.. Kitorg pon gerak la menuju ke Homestay yg dah disediakan.. Bertempat di Alai, Melaka.. 

Bleh tahan besar gakk rumahnye, ade 4 bilik, siap bleh main ping pong, bleh karaoke, bleh akses internet, & bleh mandimandi kt pool. Bebudak mmg meriah la kan dapat mandi mandi tu...









Motip bukan nak promote homestay ni okayyy.. Hihihi
Malamnyer, kitorg buat xtvt bebas ler kan.. Aku sekereta follow la kereta Abg Ngah aku berjalan2 sekitar Melaka. Konon jer.

Hajat dihati nak naik bot tapiiiiii beratur panjang punyeeee la ramai orang kat situ nak tunggu turn naik bot. Al maklum bile cuti sekolah camtu la gayenyeee.. So, terrpaksa batalkan plan and teruskan dengan plan yg lain.



Next destinasi kami singgah dan meronda kat Jonker Walk.. Tempat yg aku nak sangat pegi, tapi pack nye tak payah nak cakap laa kan. Kete berpusu2, kemain banyak lagi. Orang yg pegi Jonker Walk tu pon bukan main ramai lagi... Berhimpit himpit. Mmg mencabar. Mencabar kewibawaan aku sebagai pemandu pon iye jugak..

tapiiii, takbleh nak berjalan dan belibelah sangat ler.. sebab bawak bebudak.. memacam ler ragamnyeee..

Sebelum balik ke homestay, kitorg singgah makan dekat jer ngan homestay tu, Makan besar di Alaaaa.. Kassim !



2 c0mplaints:

RYS AREESA NASIR said...

hmm... first impression bila tgk kete tu LyLy yang drive sana ke sini, Papa kata "Terrornye LyLy!"

Unknown said...

@RYS AREESA NASIR'
1st time drive jalan jauh tu ummi, seriously nervous..

Post a Comment

A big thanks sudi singgah and tinggalkan komen. Korang memang cool lah !

Happy Birthday Ceritera Si Somel !

Daisypath Happy Birthday tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...