Wednesday, April 6, 2011

inai

daun inai
 
malam tadi jam 01 pagi, akhirnya siap jugak aktiviti menumbuk inai utk si pengantin EIJA.. 
harap harapnye merah la inai tu nanti, fuh fuhhh.. penat menumbuk tak hilang lagi ni... tangan ku da kelua otot otot..hakhakhak!
memacam petua dan ramuan orang dahulu kala yg aku dengar utk merahkan inai di jari tu.. eh, ade ke org pakai inai kt dahi??? tapi aku x tau la nk follow petua yg mane.. dan aku sendirik tak tau, petua mana yg mujarab dan berkesan sekali... vasssss

antara petua yg aku dengar :
  1. ade org kate air yg nk dicampur ngan inai tu, dicampur ngan uncang teh;
  2. ade yg kate, campur ngan air asam jawa pulak;
  3. petua baru yg aku dapat, tumbuk inai tu campur ngan gambir;
  4. petua gile yg aku dengar, campur ngan pati sirap! (bleh plak camtu)
haha, macam macam lahhh.. fening fening. aku risau inai tu nnti x merah. x meletops la pengantin tu karang.

credit to MONCET sebab tolong carik daun inai, tolong bawak daun inai datang ildas, tolong menumbuk jugak. tochee dan syukran. ilysm syg!

4 c0mplaints:

wida said...

campur jer dgn inai keling kaler coklat tu..mesti merah.
tp ko test lah dulu..merah sgt jadi itam plak nanti

lyly yAna said...

@wida
aah mmg pon kalo inai india tu, kalo lame sangat jd hitam... x cantik.. x natural

zafiriqa said...

i love you too!!!hahaha...

lyly yAna said...

@zafiriqa
wekk

Post a Comment

A big thanks sudi singgah and tinggalkan komen. Korang memang cool lah !

Happy Birthday Ceritera Si Somel !

Daisypath Happy Birthday tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...