Wednesday, November 14, 2012

My Favourite Dish



Sebenarnye aku pon taktau simptom hormon ape yg melanda diri aku. Tapi aku pasti, ia adalah gedik semata. Sejak beberapa minggu lepas aku mula mengidam dan terbayangkn lauk kegemaran aku, ketam masak lemak cili api. 

Adei, *telan airliur*. Tapi dek kerana kesibukan aku maka nye berkurun terpaksa aku simpan hasrat aku tu.

Jadi, disebabkan semalam cuti umum sempena perayaan Deepavali. Aku bertekad dan berazam untuk bangun pagi, pergi ke pasar awam untuk carik ketam. Ketam oh ketam.. Fuhh fuhhh. 

Ketam yang dicari telah dijumpai. Dengan harga sekilo : RM21.00. Bapak mahal kan tapi ku tak kesah pasal bile aku belek belek dan usha, ketam ketam tu padat isinya. Best. Aku amik 3 ekoq ketam dengan harapan sekadar nak hilangkn kemengidaman aku tu. Lagipun aku melantak sorang kan.. 3 ekoq bersamaan 1 kilo bersamaan RM21.00.  Gigil.

Balik rumah bermula la operasi memasak. Teruja beb. Sesambil tu aku rebus daging korban ILDAS yang tersepuk dalam peti ais. Hajat dihati nak masak kicap blackpepper. Hantam sajaaalah labu!

Jam 11.00 pagi, aku selesai berkungfu kt dapur. Takyah toleh kanan kiri. Perut lapar akibat tak sarapan. Haiiiiiiiiii, puas hati aku. Mesti bertepuk tangan cacing dalam perut bile hajat dah ditunaikan. Hehe.

Taaaaaaaaaaaaaaada! 



p/s : Teringat arwah mak dulu pon selalu masak Ketam Masak Lemak Cili Api. Yummy dapnye..

 

2 c0mplaints:

mamawaiz said...

sedapnya..

lyly yana said...

@mamawaiz
sedapp.. mcm mak masak..

Post a Comment

A big thanks sudi singgah and tinggalkan komen. Korang memang cool lah !

Happy Birthday Ceritera Si Somel !

Daisypath Happy Birthday tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...